dilluns, 15 de març del 2010

L'Alga Cochayuyo


L'alga Cochayuyo, Cochayuyu o Colloi és una alga comestible que prové de Xile i altres zones subantàrtiques.

Pot arribar a mesurar fins a 15 metres i durant segles ha servit com aliment a moltes comunitats indígenes americanes.

Forma part de la vegetació costanera de Xile. Creix adherida a les roques, especialment en llocs d'onatge intens.

El Cochayuyo té un aspecte totalment diferent a les algues que es comercialitzen habitualment al nostre país.

En tallar la seva part central o laminar, queden segments plans d'un centímetre de gruix aproximadament i al trossejar les seves prolongacions en forma de fuet, apareixen porcions cilíndriques.

El seu especial volum i la seva superfície llisa que li dóna una presència d'aliment semblant als bolets, ve donat per cavitats plenes d'aire i separades per envans, tot això embolicat en una membrana exterior.

Aquesta qualitat, unida a la seva consistència carnosa, elàstica i ferma, converteix el cochayuyo en una alga amb cos, que té personalitat en els diferents plats.

El seu sabor intens i la seva aroma marina, trasllada el nostre paladar a la vora del mar, competint en la nostra taula amb el marisc i ampliant i millorant així la nostra dieta.

1 comentari:

maite ha dit...

Hola,
Jo em trobo aquesta alga mentre vaig nedant i surto volant de la por que em faria,perquè més aviat em semblaria una serp si realment fes més de 15 metres.
Molt bona feina a tots.
Em sembla que faré un dossier amb tota la informació per preparar feina per l'estiu...per a tots vosaltres....jeje
Maite